Diagnostyka pokładowa pełni stały nadzór w celu ograniczenia emisji szkodliwych substancji wydzielanych przez silniki do atmosfery, oraz zapewnia sprawne działanie silnika. Pierwszym seryjnie wyprodukowanym samochodem wyposażonym w system sterowania silnika był w 1978 r. BMW 732i z układem Bosch Motronic .W 1981 r. pierwszy raz w samochodzie Cadillac zastosowano system sterowania silnikiem z funkcją samodiagnostyki Bendix Digital. Od tego czasu technologia systemów sterowania i diagnostyki pokładowej poczyniła ogromne postępy.
Kolejne normy oraz protokoły transmisji danych prowadziły do ujednolicenia systemów diagnostycznych. Obecnie wszystkie produkowane pojazdy wyposażone są w system OBD pozwalający na diagnostykę pokładową silnika. Dzięki nowoczesnym komputerom diagnostycznym możemy diagnozować poza silnikiem takie systemy pojazdu jak: poduszki powietrzne ,ABS,skrzynie biegów ,klimatyzacje ,układy alarmowe ,immobilisery,centralne zamki i szereg innych. Jednak ilość diagnozowanych systemów pokładowych i dostępne funkcje uzależnione są od możliwości udostępnionych przez producenta samochodu.
POLECAM:
Diagnostykę komputerową wykonywaną najnowszej generacji diagnoskopem bezprzewodowym wszystkich dostępnych systemów pojazdu: silnik, ABS, SRS , klimatyzacja, magistrala CAN,automatyczne skrzynie biegów,immobilizery,moduły komfortu i inne układy elektroniczne.
Diagnoza powstaje w oparciu o licencjonowane aktualne oprogramowanie diagnostyczne. Diagnostykę wykonuję dla większości marek pojazdów dostępnych na naszym rynku.
WYKONUJĘ:
- odczyt wersji i systemu sterownika ,
- odczyt błędów,
- kasowanie błędów ,
- testy i odczyt bieżących wartości
- w postaci cyfrowej i graficznej,
- kasowanie inspekcji serwisowych,
- testy elementów wykonawczych,
- funkcje adaptacyjne modyfikacje ustawień switeł dziennych , centralnego zamka , fabrycznego alarmu kodowanie pilotów , zamiana mile / kilometry, navi eject i inne dostępne w danym pojezdzie
Po zakończonej diagnostyce można otrzymać wynik badania diagnostycznego – wydruk testu.