ALARMY I AKCESORIA

Firma istnieje od 1988 r ,wszystkie usługi wykonywane są profesjonalnie z zachowaniem zasad technologii naprawy i obsługi pojazdów samochodowych. Każdy system alarmowy otrzymuje w ramach ceny zaświadczenie montażu do zawarcia umowy AC . Ponadto wykonujemy przeglądy i wydajemy zaświadczenia dla firm ubezpieczeniowych

ALARMY

Dobór systemu alarmowego uzależniony jest od wymagań klienta i typu pojazdu. Wszystkie montowane systemy alarmowe spełniają wymogi producentów pojazdów, nie powodują uszkodzeń instalacji elektrycznych oraz skutecznie zabezpieczają pojazd, ponadto muszą być akceptowane przez firmy ubezpieczeniowe i posiadać atest np. PIMOT lub homologacje unijną.

Tradycyjne alarmy analogowe stosowane w starszych pojazdach i niektórych nowszych mogą być sterowne własnymi pilotami lub pilotami fabrycznymi pojazdu po ich odpowiednim skonfigurowaniu i zaprogramowaniu.

Coraz częściej w nowoczesnych pojazdach wymagane jest stosowanie alarmów cyfrowych

współpracujących z magistralą CAN, posiadających odpowiednie oprogramowanie .

Każdy pojazd jest przed montażem sprawdzany, odczytywane są kody CAN i ustalane oprogramowanie do danego modelu pojazdu.

Tego typu systemy w większości są montowane pod fabryczne piloty ale istnieje możliwość

zaprogramowania pilota własnego.

Wyposażenie alarmów stanowią syreny :

autonomiczne /z zasilaniem /, bez zasilania ,

czujniki dodatkowe :

mikrofalowy,ultradźwiękowy-czujniki wnętrza,

udarowy, zbicia szyby, przechyłu

W systemach dla pojazdów z CAN większość akcesoriów jest podobna, ale niektóre czujniki

o nowszych rozwiązaniach stosowane są tylko w CAN, np. cyfrowy czujnik położenia.

Nowością dla tej grupy systemów jest bezkluczykowa cyfrowa syrena autonomiczna .

Ponadto prawie wszystkie alarmy są wyposażone w blokadę unieruchamiającą pojazd, gdy system

jest uzbrojony.

Systemy alarmowe mogą mieć zaprogramowane dodatkowe funkcje:

-funkcja antyporwaniowa -unieruchomienie pojazdu po określonym czasie w przypadku porwania

-funkcja antynapadowa -domykanie centralnego zamka po uruchomieniu silnika

-funkcja immobiliser – blokowanie rozruchu pojazdu po określonym czasie od wyłączenia alarmu

-funkcja domykania szyb-w przypadku niektórych pojazdów .

Oczywiście jakość zabezpieczenia to w głównej mierze jego montaż .Wszystkie połączenia elektryczne wykonywane są lutem lub przy pomocy złączy technologicznych.

Niestandardowe i fachowe podłączenia, profesjonalnie wykonana instalacja alarmowa, są niemałym utrudnieniem dla złodzieja i stanowią integralną część z instalacją pojazdu.

BLOKADY I IMMOBILISERY

Osobna grupa zabezpieczeń to urządzenia blokujące pojazd. Ich głównym celem jest unieruchomienie silnika pojazdu.

Większość urządzeń uzbraja się sama po ok. 30 s. od wyłączenia silnika ich rozbrojenie polega na podaniu kodu który dezaktywuje system .

Podanie kodu może się odbywać za pomocą kluczy stykowych , transponderów bezstykowych ,

lub nadajników pracujących w trybie ciągłym -tzw systemy bezobsługowe.

Tego typu immobilisery można doposażyć o syrenę alarmową która włącza się przy próbie uruchomienia pojazdu bez podania kodu .

Niektóre z tych urządzeń posiadają funkcję, która pracuje jak typowa blokada porwaniowa, która uaktywnia sie z chwilą uruchomienia pojazdu lub otwarcia drzwi podczas pracy silnika

Dezaktywacja tej blokady polega na wykonaniu odpowiednich czynności które zezwalają na dalszą jazdę lub w przypadku urządzeń bezobsługowych wystarczy posiadać przy sobie odpowiedni nadajnik.

Możliwe jest również zainstalowanie oddzielnej blokady porwaniowej, która funkcjonuje jako dodatkowe zabezpieczenie.

Najprostsza grupą są blokady sterowane ukrytym przełącznikiem .

CENTRALNE ZAMKI

Centralny zamek nie jest zabezpieczeniem, montaż tego urządzenia do pojazdu służy wygodzie użytkownika. Dzięki niemu, cały pojazd jest zamykamy kluczykiem w drzwiach kierowcy lub pilotem. W pojazdach wyposażonych w autoalarm zamek podłączany jest do alarmu, uzbrajając alarm zamykamy pojazd, rozbrajając otwieramy. W pojazdach w których nie ma alarmu, ani pilota do sterowania zamkiem , można zastosować moduł sterowania fabrycznego zamka pilotem. Urządzenie takie może zamykać i otwierać pojazd przy pomocy pilota informując błyskiem kierunkowskazów, może być też imitacją alarmu – dodatkowo dioda LED i dźwięk syrenki przy włączaniu i wyłączaniu .

CZUJNIKI PARKOWANIA

Czujniki parkowania to urządzenia, które do niedawna miały zastosowanie jedynie w samochodach wyższej klasy. Rozwój konstrukcji tych systemów i obniżenie kosztów spowodowały, że powszechnie stosuje się w wszystkich samochodach. Obecnie najpopularniejsze czujniki to wyposażone w cztery sensory i sygnał akustyczny lub wyświetlacz. Sensory umieszczone są najczęściej w tylnym zderzaku natomiast wyświetlacz na desce rozdzielczej. Urządzenie przekazuje sygnał akustyczny narastający oraz poprzez wyświetlacz informacje z której strony i w jakiej odległości od pojazdu znajduje się przeszkoda. Urządzenie włącza się w momencie gdy skrzynia biegów jest w pozycji R / bieg wsteczny /. Czujniki parkowania są nieocenione przy parkowaniu w zatłoczonych ulicach i parkingach.

URZĄDZENIA I SYSTEMY AUDIO

RADIO , CB RADIO , ZESTAWY GSM

Wykonujemy montaż radio, systemów audio -wzmacniaczy, anten, zestawów głośników, wymiany głośników.

Każdy montaż dostosowany jest do wymagań klienta i typu pojazdu z zastosowaniem złącz i wtyczek typowych dla danego modelu samochodu i typu radia.

CB Radio to coraz bardziej popularny sprzęt, przydatny szczególnie przy dalszych podróżach .

Będąc na częstotliwościach CB mamy możliwość kontaktu z innymi użytkownikami drogi, wzajemnie przekazujemy sobie informacje o zagrożeniach i sytuacji na danym odcinku drogi .

Prawidłowo działająca radiostacja CB to odpowiedni dobór sprzętu oraz jego fachowy montaż łącznie z zestrojeniem anteny i radia / SWR / przy pomocy profesjonalnego urządzenia .

Antena do CB radia jest anteną nadawczo–odbiorczą dlatego strojenie SWR jest podstawą udanej komunikacji / brak odpowiednio zestrojonego SWR może spowodować uszkodzenie radia CB/.

Po zamontowaniu klient jest krótko przeszkolony w zakresie obsługi i działania CB radia .

Przepisy ruchu drogowego nakładają na kierowcę obowiązek korzystania z zestawu głośnomówiącego do telefonu komórkowego, dlatego też oferujemy montaż sprzętu tego typu.

Są to zestawy dostosowane do danego modelu telefonu lub tez uniwersalne łączące sie z telefonem za pomocą technologii bluetooth.

W skład tego zestawu wchodzi mikrofon, centrala sterująca, uchwyt, moduł obsługi zestawu oraz głośnik lub zestaw okablowania do głośników samochodu.

Zestaw dodatkowo połączony jest z radiem samochodu, które jest wyciszane w trakcie prowadzenia rozmowy telefonicznej.

Zestaw bluetooth umożliwia połączenia z więcej niż jednym telefonem, jest to dobre rozwiązanie w przypadku kilku kierowców jednego pojazdu. Droższe rozbudowane zestawy posiadają wyświetlacze i możliwość wgrania książki telefonicznej z aparatu.

Nowością w tej grupie urządzeń są radia samochodowe posiadające bluetooth, które mogą pracować jako profesjonalne zestawy głośnomówiące np. SONY, JVC, Pioneer i inne.

ŚWIATŁA DZIENNE

Proponuję montowanie energooszczędnych świateł typu led , to rozwiązanie wymusza zamontowanie dodatkowych lamp w atrapie lub zderzaku pojazdu. Ale można również doposażyć fabryczne oświetlenie pojazdu w automatyczne moduły realizujące oświetlenie do jazdy w dzień. Nowością są urządzenia które realizują światło o natężeniu – 30 % z reflektorów świateł drogowych , mijania lub przednich przeciwmgłowych

Prawo drogowe określające przepisy dot. świateł dziennych

Światła do jazdy dziennej – rodzaj oświetlenia samochodowego, przeznaczonego jak wskazuje nazwa – do jazdy w ciągu dnia. Świateł do jazdy dziennej nie należy mylić ze światłami mijania używanymi w dzień w krajach, gdzie taki obowiązek został wprowadzony, czyli aktualnie niemal w całej Europie północnej i środkowej (zestawienie poniżej). W niektórych jednak krajach do jazdy w dzień przepisy nakazują korzystanie wyłącznie ze świateł mijania i tam specjalne światła do jazdy dziennej nie znajdują zastosowania, w pozostałych wymienionych w tabeli dopuszcza się stosowanie świateł do jazdy dziennej zamiast świateł mijania. W innych krajach nie ma obowiązku włączania świateł do jazdy dziennej ani świateł mijania, jedynie w tunelu lub podczas pogorszonej przejrzystości powietrza należy włączyć światła mijania. Ciekawostką jest, iż w Grecji używanie świateł mijania w normalnych warunkach jest zakazane. W ostatnim czasie dochodzi jednak do znacznego zunifikowania przepisów dot. ruchu drogowego na terenie całej Unii Europejskiej tak więc można domniemywać, że już niedługo w każdym europejskim kraju światła do jazdy dziennej staną się normą.

Światła do jazdy w dzień mają moc kilku watów (w odróżnieniu od świateł mijania, w których pojedyncza żarówka ma moc od 40 do 55 W a razem z tylnymi światłami pobór mocy wynosi nawet 200 W). Obowiązujący w Unii Europejskiej i wielu krajach poza nią Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ (ECE) pozwala na montowanie takich świateł bez potrzeby ich współdziałania z tylnymi światłami pozycyjnymi (w odróżnieniu od pozostałych świateł samochodowych – drogowych, mijania, przeciwmgielnych, postojowych i przednich pozycyjnych). Do roku 2009 polskie przepisy wymagały, by podczas jazdy na światłach dziennych paliły się światła pozycyjne. Było to sprzeczne z prawodawstwem unijnym (Regulamin nr. 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ). Stan rzeczy zmieniło rozporządzenie ministra infrastruktury z 4 maja 2009 r. opublikowane w Dzienniku Ustaw z 20 maja, które zmieniło obowiązujące dotychczas normy, dostosowując je do europejskich przepisów prawnych.

Od 7 lutego 2011 roku zgodnie z Dyrektywą 2008/89/WE wszystkie nowe modele pojazdów samochodowych o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 3,5 tony sprzedawane na terenie Unii Europejskiej będą obowiązkowo wyposażane w lampy do jazdy dziennej. Oznacza to, że nie dotyczy to wszystkich nowych samochodów, ale tylko nowych modeli, które uzyskają homologację po tej dacie. Pozostałe produkowane dotąd modele samochodów nie muszą być wyposażone w światła do jazdy dziennej. Jednakże obowiązek wyposażania nie oznacza obowiązku używania chociaż ma uzasdnienie zarówno dla obniżenia kosztów jak i ekologii. Ewentualne włączenie tych świateł na razie  zależy od kierowcy.

Przepisy prawne w Polsce (wyciąg)
Kodeks drogowy
Stan prawny: styczeń 2011r.
Tekst jednolity prawa o ruchu drogowym
RUCH DROGOWY
Rozdział 5 – Porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach
Oddział 3 – Używanie świateł zewnętrznych
Art. 51.

1. Kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza.

2. W czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiast świateł mijania, kierujący pojazdem może używać świateł do jazdy dziennej.

****************************************************************************************************************************************

Świateł dziennych można używać zamiast obowiązkowych świateł mijania w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, od świtu do zmierzchu. Na kloszu lampy musi widnieć nieusuwalne oznaczenie homologacji E oraz RL.
Lampy do jazdy dziennej muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu

Na równej wysokości

W odległości od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi nie może wynosić mniej niż 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm – wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm

Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika (lub po jego uruchomieniu)

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

Przepisy prawne w Europie

Przepisy prawne są w tym zakresie w Europie niejednolite. Niektóre kraje, jak np. Białoruś, Wielka Brytania, Irlandia, Monako, Holandia, Turcja i Cypr, nie posiadają przepisów prawnych na ten temat, inne nakładają na kierowców obowiązek, jeszcze inne jedynie tylko zalecają używanie świateł w ciągu dnia a są i takie, które wręcz zakazują używania świateł w ciągu dnia (np. Grecja). Istnieją też różnice w zależności od rodzju pojazdu (jednośladowy czy wielośladowy). Inną prawną ciekawostką jest obowiązek posiadania zapasowych żarówek w samochodzie (np. w Bośni, Chorwacji, Macedonii, Słowenii, Hiszpanii i Czechach) co można uznać za absurd biorąc pod uwagę, że w konstrukcji samochodów doszło do takiego paradoksu, że często zwykła wymiana zarówki wymaga wielu narzędzi i niemałej wiedzy, co często kończy się wizytą w warsztacie elektromechanicznym.

Przepis ECE-R87 (wyciąg)

  • Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
  • Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy 20 cm²
  • Automatyczne włączanie świateł dziennych równocześnie z rozruchem pojazdu.
  • Włączanie i wyłączenie świateł dziennych bez użycia dodatkowych narzędzi.
  • Automatyczne wyłączenie świateł dziennych przy włączeniu świateł mijania lub przeciwmgłowych (jednakże nie przy krótkotrwałym włączeniu świateł drogowych).